רז נזרי: "הפשרה בהישג יד – אם רק תהיה נכונות"

    אסתי פלד 1 Comment on רז נזרי: "הפשרה בהישג יד – אם רק תהיה נכונות"

    המשנה ליועמ"ש רז נזרי במהדורה המרכזית: "אם תהיה נכונות אמיתית הפתרון הוא בהישג יד. אם לא – הנפילה תהיה יותר כואבת לכולנו. אנחנו עלולים להימצא בכאוס חוקתי אם הכנסת תחוקק ובג"ץ יפסול והמשטרה והצבא יצטרכו לבחור למי להקשיב"

    צילום: flash90
    17:44
    07.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד מבית חאנון: הושמדה מנהרה שהגיעה כמעט עד לגדר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד רז נזרי שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והביע דאגה רבה מפני מה שעשוי לקרות אם לא תושג הסכמה בנושא הרפורמה המשפטית. "אני חושב מזה שנים שלא צריך להיות בימין כדי להכיר בכך שמערכת המשפט זקוקה לתיקונים ולא צריך להיות בשמאל כדי להכיר בכך שחשוב שתהיה מערכת משפט חזקה ועצמאית. זה מגן עלינו גם בחו"ל", פתח נזרי.

    לדבריו "הבעיה שהשיח פה הוא אוטומטי. מבחינת הימין מערכת המשפט היא אם כל רע ומבחינת הצד השני אסור לשנות כלום. אם נקודת המוצא מבחינת כולם היא שצריך וחיוני לתקן אבל אסור להרוס אז אפשר להגיע להסכמה. צריך להתלכד סביב העקרונות שהנשיא קבע".

    "כל צד מטפס על העץ", הוסיף נזרי. "אם תהיה נכונות אמיתית הפתרון הוא בהישג יד. אם לא – הנפילה תהיה יותר כואבת לכולנו. אנחנו עלולים להימצא בכאוס חוקתי אם הכנסת תחוקק ובג"ץ יפסול והמשטרה והצבא יצטרכו לבחור למי להקשיב". 

    המשנה ליועמ"ש לשעבר קרא להידברות: "הנשיא בא והניח עקרונות ומתווה. לא יקרה שום דבר אם הדברים ילובנו עוד קצת ויחכו. האחריות היא גם על השלטון וגם על האופוזיציה ומערכת המשפט שחייבת להבין שאין מנוס משינויים".

    עוד הוסיף: "אני לא נוהג לדבר כך, אבל אני חושש מהכאוס החוקתי שאנחנו עלולים להגיע אליו אם הדהירה תימשך ללא הידברות. חייבים ללחוץ על הברקס. ברמה המקצועית אפשר למצוא פתרונות".

    הוא התייחס לאחת מהצעות החוק: "ההרכב של הוועדה לבחירת שופטים כפי שהוא כיום חוקק לפני שבעים שנה. המדינה שינתה את פניה וגם בג"ץ שינה את פניו במובן של תפקידו ולכן אני לא חושב שההרכב הוא קדוש. מותר לגעת בו אבל כמו בדברים האחרים פשוט הלכו פה על הקצה. בחירה מוחלטת רק על ידי הקואליציה תפגע בכולנו".

    על החשש מכאוס ברחובות: "מישהו יכול להבטיח שלא נגיע חלילה לידי יד איש באחיו? שלא ינסו לפגוע באישי ציבור? אני חושב שצריך לעשות הכל כדי להימנע מלהגיע לכאוס הזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפשרה הכי טובה היא להוציא את שופטי בג"ץ לנבצרות ואז יבוא שלום.